Counting days

Daisypath Vacation tickers

Saturday, August 22, 2009

syahdu ramadhan...

wahai ramadhan,
kali ini kita bertemu lagi..
alhamdulillah..syukur Allah..kerana telah mengizinkan aku utk berada dlm ramadhan utk ke sekian kalinya....

syahdu...aku di sini...bersendiri...menyendiri dlm bilik kecil ku...
menerima kedatangan Ramadhan yg mulia...

mereka bertarawikh di bwh...blok D...aku di sini,hanya mendengar takbir, zikir, munajat,hanya melihat jemaah itu dari tingkapku...
takdir Allah...xdpt ku sambut puasa pertama di sini...xdpt ku
bertarawikh pertama Ramadhan kali ini...(phm2 je lahh)

tapi aku masih gembira...dpt ber Ramadhan bersama teman2 seperjuanganku di sini..walaupun xdpt bersama keluarga utk 2 minggu puasa tahun ni....

aku bersyukur, masih punya teman yg xpernah lupa siapa Pencipta...siapa tuhan mereka..
masih ada golongan yang Allah tempatkan di kalangan kaumku...golongan yg masih berdiri pada jalanNya yg lurus...Alhamdulillah...xjauh aku dari Islam ku...agamaMu wahai
tuhanku....

moga Ramadhan kali ini, jauh lebih bererti dr Ramadhan ku yg lalu...
moga Ramadhan ini, lebih mematangkan diri yg jahil dan hina ini...~

p/s: sorry la skema skit this tym...hehe

1 comment:

Syiqin Sobri said...

goodluck tasha.

ps: im ur silent reader. so rajin2 la update okays?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...