Counting days

Daisypath Vacation tickers

Sunday, June 21, 2009

langit biru semakin gelap.


kalaulah STRESS tu ade kayu ukur,
aku pasti bg 10/10 utk keadaan aku skrg.

tp semue org nmpk aku ok.
aku happy.
aku xde pape.

aku xpunye mereka seperti di semashur.
utk mendengar segalanye.
utk lapkan tangisan air mata.

fikiran aku bercelaru.
hati aku gelisah.
risau,gundah,segalanya.

xsiapa dengar.
skalipun mendengar, hanya mendengar.
xmerasa yg sama.

aku takut.
GELAP.SEDIH.
kebelakangan ni,sensitif sgt.
senang nanges.(bile sorg)
senang emo.
senang stress.

ARGGHHHH....BERI AKU KEKUATAN YA ALLAH...BANTU AKU..

nenek, sehat cepat.
jage diri.
mkn ubat.
tunggu asha balik.nenek janji.

exam.tlg.tlg.jgn seksa aku.
permudahkan bagiku.

3 comments:

nash said...

salam cha...

tabah dlm perjuangan ye...
aq paham sgt ape yg ko rase..
sbb aq pon tgh nk gile nie..
cume iman jeh mengagahkn nyawa..
mmg2..mmg2 xkn kte jumpe kwn2 yg mampu merase same..
yg mendgr cuma mendgr tp xmerase..

='(

Pow said...

Tasha, sapa tak stress bila exam datang. Pressure tuh ada. Nak excel. Nak dapat yg plg bagus. Paham paham. Aku baru rasa tuhari, rasa cam nak letop sebab exam aku tuhari lagi penting cam haper, yang tentukan aku dpt fly ke x.

Tapi itu r psl dengan exam ni, dia bukan sahaja test ko nih dah baca buku ke belum, tapi test jugak mental emosi ko nih samada ko ni boleh tahan x dengan tekanan exam tuh.

Jangan biar tekanan menang. Ko bukan x bijak. Lagi teruk lagi bila ko boleh buat, tapi jadi tak dapat buat sebab tekanan, sebab mengalah dengan apa benda busuk yg tunggu ko kat depan tuh.

Masih ada masa lagi Tasha. Yang penting buat sehabis boleh. Prepare kan diri kau. Itu je kau mampu buat sebab at least bila ko dah usaha sungguh-sungguh, kau tahu kau dah try sehabis boleh. Jadi no regrets. So apa2 pun outcome dia, itu yg paling baik ko boleh buat.

"Only you know where you stand."

Cik manis Tasha, aku ada satu cerita nak kongsi dengan kau. Aku rasa ko mungkin pernah dengar kot. Pasal satu burung time zaman Nabi Ibrahim A.S. Ada orang kata burung ni burung pipit tp aku x sure betul ke x. Tapi yang penting burung ni burung yg kecik la.

Time tuh kan, Nabi Ibrahim A.S kena bakar. Burung kecik nih bawak lah air guna paruh dia dari satu kolam ke tempat nabi kena bakar, dengan harapan dapat lah terpadam apinya. Tapi mana la mungkin kan, sebab air yg dia bawak tuh sikit, apinya pulak besar. So ada lah satu makhluk Allah ni, aku x sure apa, dia kata kat burung tuh, “Kenapalah ko bersusah susah nih nak bawakan air untuk padamkan api tuh. Sia-sia jer kerja kau sebab api yang amat besar tuh, tak mungkin lah akan padam dengan air kau.” Maka berkatalah burung itu, untuk jawab penyataan hamba Allah tu tadi kan, “Aku tak tahu la samada api ni akan padam ke x. Tapi yang penting, aku usaha buat apa yang aku mampu. Sebab satu hari nanti, Allah SWT akan tanya aku apa aku buat untuk bantu nabi Nya. Jadi at least aku dah usaha sedaya upayaku. Padam ke tak, tak penting. Asalkan aku dah usaha!”


Tasha, semua orang ada perasaan takut. Sebab kita takkan tahu samada usaha kita hari ni akan berbaloi ke x. Mungkin esok kita x dpt tuai. Tapi cuba simpan dalam hati, bukan hasil nya nanti yang akan diadili. Usaha kamu tuh, perjalanan yang kamu lalui tuh. Sabar kah kamu? Istiqamah kah kamu?

Lagipun, kalau kamu lalui jalan yang jerih pun, would it make you a loser? Sebenarnya tak Tasha. Dia buat ko belajar lebih dari orang lain. Itu kelebihannya bila ko rasa lalui lebih banyak kesusahan dari orang lain. Engkau akan belajar lebih. Dan bila belajar lebih, tahu lebih, experience lebih, wont that make you a better person, Tasha?

Pasal kawan-kawan, kita temui macam2 orang dalam hidup. Aku pun x jumpa kawan2 sama cam high school. Tp kita kena teruskan hidup. Semua org yg dtg dlm hidup kita akan mengajar kita at least sesuatu tentang kehidupan. Apa2 pun jadi, ko tahu kitorg still ada untuk ko kan.

So all the best ya my friend. Teruskan usaha. Sayang kau!

p/s: sorry panjang. hua hua hua

*LAdy.taShA* said...

thanks my friends...

thank u for caring...

canaz, i guess u know how it feels...
to memorize everything about PAOIE'S BODY!

haha...

paoie,mekaceh sgt2 keyh...
only if ur still here with me...like u used to be...

tq!

p/s;
aku selalu ingat yg paoie akan jd kauselor one day nnt.tp tgk2 sangkaan aku salah..haha...neways,gudluck in ur exam ye po..semoga dpt fly ke tmpt yg ko hajati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...