Counting days

Daisypath Vacation tickers

Tuesday, August 31, 2010

Merdeka aku di tepi jendela.

Hari ni merdeka. yang ke 53 i suppose..rindu zaman2 sekolah dulu..malam 30 ogos tuh, semua org kumpul kat dewan besar..tgk tayangan kat WHITE SCREEN..haha...ala...citer2 lame...nak bg feeling lah konon..yang paling xboleh belah, Embun pun dorg tayang...tp part2 sensored tuh, dorg tutup lah...pastuh, tepat kol 12 tgh mlm, cikgu pancarkan tayangan from Dataran merdeka / KLCC..tgk bunga api...tp dari jauh...kat skrin putih aje..maklumlah, budak asrama..duduk kat hulu selangor pulak tuh...mane la nk nampak bunga api kebabom mcm kt KL...pastuh, kitorg pun nyanyi lagu Negaraku ramai2 dlm dewan TENGAH MLM...haha...kelakar rasenye bile ingat balik...kami dengan cara kami...=)

dah 4 tahun, xsambut merdeka mcm tuh...hari ni, aku kat India..mane la org India nk sambut
Merdeka kita..haha! so, merdeka pun xmcm merdeka..rase cm pagi2 biase je...bendera Malaysia pun xnmpk batang hidung kat sini...cumenye, hari ni kolej bg cuti...cuti Merdeka Malaysia la kononnye...anyways,thanx for the one day off! ni lah suasana merdeka di perantauan...tak meriah...and mcm tak bermakna...tp aku tetap ingat kat Malaysia! =)

orang cuti merdeka, tp aku bgn pagi2 dah kene study...exam next week u know..=_=''
meja aku mengadap tingkap, jadi sgt refreshing inhaling fresh air..especially bila Bangalore tgah sejuk2 nih..musim Monsoon rasenya...hujan lebat sampai 2 kali sehari..mendunggg je...tp aku
suka...;)

disebabkan aku blaja kat India, pagi2 aku disambut dengan bunyi2 MOOOOO MOOOOO lembu2 kat tepi rumah aku ni...haha....mcm kat New Zealand kan???? haha...tp hakikatnye, aku ini di INDIA!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...